Bloglovin'

Follow on Bloglovin

02 maart 2014

Klompenhuwelijk

Of ik wel eens iets anders creatiefs doe dan haken? Jazeker, alleen heb ik het haken pas een jaar geleden geleerd en het is zó verslavend :-) Maar vandaag een blog over iets anders; een cadeautje voor een paar dat hun klompenhuwelijk viert, zo noem je dat als je 5 jaar getrouwd bent. Ik heb lang nagedacht over een cadeautje en uiteindelijk gekozen voor een cadeaukaart van een bekende bioscoop. Ja, zo'n saaie plastic cadeaukaart. Maar om het wat op te leuken maakte ik er zelf een cadeauverpakking omheen.
 
 
Ik kocht 2 leuke hartjes-spelden en een groen doosje met een motief bij Søstrene Grene in Groningen. Mocht je ooit een dagje in Groningen zijn dan is dat een winkel die je níét mag missen. Ze hebben er allerhande leuke kleinigheidjes; servetten, kaarsen en -houdertjes, lintjes, bolletjes katoen in mooie kleuren, gummen, notitieboekjes, glazen vazen, kopjes, acrylverf en canvas, thee, kruiden én dus dit soort spelden en doosjes (in verschillende formaten).


Verder gebruikte ik een grote mat-witte knoop uit mijn knopenkoffertje, een zilverkleurig lint, grote naald, een lapje witte katoen, saai bruin karton en een restje glinsterend rood 'stof' (ja, hoe noem je het..?).


Ik knipte het karton op dezelfde maat als de bodem van het doosje, plus aan de boven en onderkant 2 cm extra. Deze randen vouwde ik om, zodat het karton later 2 cm boven de bodem van het doosje zou komen. Ik maakte met een scherp mes een schuine snede ter grootte van de cadeaukaart midden in het karton. De witte en rode stof knipte ik ruwweg op maat, zodat het makkelijk om het karton heen pastte. Daarna legde ik de stof op het karton en stak de cadeaukaart door de stof door de gleuf. Ik vouwde de stof om het karton heen en duwde het karton in het doosje. De spelden boog ik ietsje om (helaas sneuvelde hierbij één van de spelden, zodat ik er uiteindelijk maar één  heb gebruikt) en stak ik door het karton.


Ik rijgde het zilverkleurige lint door de knoop en liet hierbij eerst een lusje boven op de knoop vrij. Van de rode stof knipte ik nog een stukje af dat ik door dit lusje stak. Daarna deed ik het lint om het doosje heen (zie foto hieronder, de knoop is helaas niet zo zichtbaar), trok het lusje ietsje verder door de knoop, legde een strikje in het lint en schoof het lint zó dat het strikje bovenop de stof en de knoop terecht kwam. Klinkt moeilijker dan het is, hoor!



Nu maar hopen dat ze er blij mee zijn... Tot later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten