Bloglovin'

Follow on Bloglovin

21 februari 2014

The granny square

Niets zo bekend en veel gebruikt in haakland als de granny square. Als je op Pinterest en Etsy rondkijkt vind je een veelvoud aan leuke dingen waarvoor de granny square de basis is;

1. Granny hexagons, by Galya Kireva
2. Tas, by Hooknhoola
3. Blanket, by Courtney Oliphant
4. Bloem, by Laura Sancho
5. Kikker, by Bianca Lynn

Ik ben sinds een week begonnen met het haken van een héleboel simpele granny squares in regenboogkleuren. Hierbij volg ik dit simpele patroon en gebruik ik dikke acryl en een haaknaald nr. 4.

Ik heb gekozen voor de 7 kleuren van de regenboog; rood, oranje, geel, groen, blauw, indigo en violet. Omdat ik paars niet zo'n mooie kleur vind heb ik de indigo vervangen door heel donker blauw.


Uiteindelijk moet het een grote, warme, kleurige plaid worden, voor op onze bank. De granny squares zijn 8 bij 8 cm, dus voor een deken van 2 bij 2 meter heb ik meer dan 600 vierkantjes nodig! Vooralsnog haak ik gewoon leuk wat af in mijn vrije uurtjes, ter ontspanning, en bewaar ik de vierkantjes die ik heb in en oude wijnbox. Ziet er leuk uit en ze liggen dan tenminste niet allemaal verspreid door de hele kamer.


Ik twijfel nog of ik echt alleen effen granny squares ga gebruiken, of dat ik ook nog wat vierkantjes met bloemen of meerdere kleuren ga verwerken in mijn deken. Vooralsnog houd ik het gewoon bij effen vierkantjes.


To be continued, tot later!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten