Bloglovin'

Follow on Bloglovin

10 augustus 2014

Crocheting a scarf in the middle of summer

De oplettende lezer zal zien dat de titel van deze blog in het Engels is. Ik ga vanaf nu proberen mijn blogs zowel in het Nederlands als in het Engels te schrijven en dat voelt als een grote uitdaging. Mijn Engels is zo-zo, maar ik wordt er graag wat beter in. Dus als je ernstige spel- of schrijffouten ziet mag je me daar gerust over mailen :-)

The observant reader will see that the title of this blog is in English. From now on, I will try to write my blogs both in Dutch and English, which feels like a big challenge. My English is so-so but I would like to improve it. So if you see any serious faults in spelling or writing, please let me know by e-mailing me :-)

 
In de laatste blik vooruit liet ik al een grote gekleurde bol acryl en 2 bollen Scheepjeswol Pittsburgh zien. De grote gekleurde bol was gemaakt van allemaal restjes acryl en met deze bollen wilde ik een sjaal gaan haken. Vanwege het warme weer (tja, iets met voorbereiden voor de winter die komen gaat tijdens de zomer er voor..?) heeft het even geduurd, maar hij is klaar!

In the last 'blik vooruit' (sorry, not in English) I already showed a large colorful ball of acryl and 2 balls 'Scheepjeswol Pittsburgh.' The large colorful ball was made of leftover pieces of acryl, and with these balls I planned to crochet a scarf. It took a while, due to the warm weather (something with preparing for the upcoming winter during the summer before..?), but it's finished now!


Het patroon dat ik gebruikt heb is eigenlijk heel erg simpel en bestaat alleen uit vasten in verschillende kleuren en stersteken in antracietgrijze wol. De stersteek heb ik geleerd via deze blog en ik vind het effect erg leuk. Uiteindelijk had ik een extra bol Scheepjeswol Pittsburgh nodig om de sjaal zo breed en lang te maken als ik wilde.

The pattern I used is actually very simple and uses only double crochet in different collors and star stitch in anthracite wool. I learned the start stitch throug this blog, and really like the effect. I needed a total of three balls of 'Scheepjeswol Pittsburg' to be able to make the scarf as long and wide as I wanted.




De sjaal is heerlijk warm geworden en ik denk dat ik hem veel ga gebruiken komend winter. Tot later!

The scarf turned out really nice and warm, and I think it will be used a lot next winter. See you later!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten