Bloglovin'

Follow on Bloglovin

18 juni 2014

Een genaaid ritstasje met voering

Ik heb een ritstasje gemaakt, mét een voering. Hij is voor Ester, die meedeed aan de 'vossenjacht' swap op swap-bot. Een vossenjacht swap is een swap waarbij een rijtje woorden gegeven wordt, waaruit je 4 woorden zoekt waar je iets mee doet. Deze keer stond het woord 'stof' er bij (en dan niet dat spul wat steeds op je plinten ligt), dus dit ritstasje paste perfect bij deze swap.


De swap was profile-based, dus het was van belang dat ik op Esters' profielpagina keek om er achter te komen wat ze leuk vindt en wat niet. Ze had op haar profielpagina staan dat ze graag een soort toilettasje wilde hebben om een klein haakwerkje mee te kunnen nemen onderweg. Ik had al een tijdje plannen om eens een ritstasje te maken, dus 1 + 1 was 2!


Een effen rode stof voor de buitenkant en een roze stofje met bloemetjes (een restje van hier) voor de voering. Ik had nog nooit een ritstasje gemaakt, ik had zelfs nog nooit iets met een rits durven naaien. Het was dus een hele uitdaging...
Ik kan hier nu gaan beweren dat het allemaal in één keer goed ging, maar als ik eerlijk ben dan was dat niet zo. In mijn enthousiasme wilde ik een ritstasje mét voering én een blinde rits maken. Over te hoog gegrepen gesproken...


Dat tasje met die blinde rits is niets geworden, dus ben ik overnieuw begonnen. De rits was in dat proces iets ingekort, omdat ik hem niet helemaal meer kon los tornen. De tweede poging is goed gelukt, al zeg ik het zelf. Het is echt iets-unieks geworden, helemaal naar eigen ontwerp, geen patroon aan te pas gekomen.


Het ritstasje is nu waarschijnlijk al aangekomen bij Ester, samen met een lapje rode stof met witte stipjes en een kaartje met groene knoopjes (bij het woord 'paddestoelen'), een paar zakjes thee (bij het woord 'ontspanning') en het slingertje gehaakte oranje vlaggetjes waar ik hier al over schreef (bij het woord 'Hollands').

Tot later!



Oja, psst, nog even...
Zijn jullie er al klaar voor?
Ik wel, hoor :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten