Bloglovin'

Follow on Bloglovin

11 december 2013

Een sterrenkleed voor Kerst en koude dagen

Sinterklaas is weer vertrokken en we maken ons op voor de drukke dagen van Kerst en oud & nieuw. De afgelopen weken heb ik gewerkt aan een gehaakt sterrenkleed in groene, blauwe en grijze tinten. Ik heb voor deze kleuren gekozen omdat dit de kleuren van einde herfst / begin winter zijn. Het groen van de laatste blaadjes aan de bomen, het grijs van de grijze dagen in de herfst en het blauw van de luchten in de koude winter.
 
 
 
Mijn kleed bestaat uit ongeveer 30 gehaakte zeskanten, met uitsparingen in de vorm van een ster. Het patroon is een aangepaste versie van een patroon van Pinterest.

 
De zeshoekjes zijn in een willekeurige verdeling aan elkaar gehaakt, mijn enige eis was dat er niet 2 zeshoekjes in dezelfde kleur naast elkaar terecht zouden komen. 
 

Ik haakte een smal sierlijk randje in donkerblauw rond het gehele kleed en toen was mijn kleed klaar! Hij is zo'n 130 x 130 cm geworden, maar is niet rechthoekig, zoals je kunt zien op de foto.



Ik ben best trots op het eindresultaat, het was hard werken en ik heb er veel tijd aan besteed. De volgende keer zou ik het kleed groter maken en wellicht rond in plaats van een soort rechthoek.


Ik houd je op de hoogte, tot de volgende keer!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten